دیشب اپلیکیشن Messages در iOS 10 تغییرات بسیار گسترده ای داشت. بر صحنه WWDC، «فدریگی» خبر از حضور «رسانه» به شکلی بسیار بهتر، اموجی های بزرگ تر و البته دسترسی توسعه دهندگان شخص ثالث به Messages گفت.
اما تغییر رسانه در «پیام ها» چگونه است؟ حالا کاربران می توانند لینکی از یوتوب را در iMessage قرار دهند و کاربر گیرنده نیز بدون ترک کردن iMessage، می تواند به مشاهده آن بنشیند.
اپل همچنین از یک افکت با نام «bubble effects» پرده برداشت که به شما اجازه می دهد انتخاب کنید پیام تان با چه افکتی به دست گیرنده می رسد.
قابلیت دیگر، «emojify» نام دارد که به اموجی ها مرتبط است. فرض کنید شما یک جمله را تایپ کرده اید. در این جمله، برخی کلمات هستند که می توان به جای آنها از اموجی استفاده کرد تا متن به طور کلی جذابیت بیشتری به دست آورد. کلماتی که قادر به اموجی شدن باشند، با رنگ زرد مشخص می شوند و شما تنها کافیست تا روی آنها کلیک کنید تا یک اموجی مرتبط به جای آن کلمه جایگزین گردد.
اگر یک کلمه به گونه ای باشد که چندین اموجی بتوانند جایگزینش شوند، ردیفی از اموجی ها در برابر کاربر قرار خواهد گرفت تا یکی را از میان آنها انتخاب کند.
اپل همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به اپلیکیشن پیام ها دسترسی یافته و در آن تغییراتی ایجاد کنند. برای مثال استیکر به آن اضافه نمایند یا افکت های تازه ای برای ارسال پیام خلق کنند.
[was-this-helpful]